vineri, 1 septembrie 2017

YO DX HF CONTEST 2017/ YO8SSB

YO DX HF CONTEST, un concurs cu traditie pentru radioamatorismul YO, strange an de an, mai multi sau mai putini radioamatori doritori sa-si arate maiestria in acest concurs.
In 2017 m-am decis sa particip la categoria SO MB SSB HP, de la baza de concurs a lui YO8CLN, din Neagra - Saruli.
Indicele de propagare nu pare sa fie cel mai bun, insa avem parte de o vreme buna, soare, cer senin, fara descarcari electrice, benzile de jos fiind curate fara QRN.
Sambata am ajuns destul de tarziu la Neagra - Sarului, astfel nu am mai avut timp sa ridic impreuna cu YO8CLN, antenele verticale pentru banda de 80m. Am reusit doar sa facem cateva mici reglaje la antena YAGI OB 16-5 si cateva ture pe pilonul de 20m inaltime HI! ....... :)))))

La startul concursului am folosit urmatoarele antene:

80m - Delta Loop.
80m - Vertical AV 2.
40m- 4sq.
20,15 si 10m - yagi OB 16 -5; yagi JP 2000.

TRX: Elecraft K3.
AMPLIFICATOR: ACOM-2000 AUTOMATIC.
LOG: N1MM PLUS.

Cel mai important a fost ajutorul lui YO8CLN- Ghita, care mi-a asigurat tot suportul tehnic precum si buna dispozitie .


K3 / ACOM -2000.


OPTIBEAM YAGI OB16-5.


Vertical 160,80, 40m / AV2

YAGI 20,15,10m / JP 2000.

Vertical atenna 40m/ 4SQ.

Concursul l-am inceput in banda de 20m, fiind singura banda deschisa la ora 15 ( local), banda de 15 si 10m, erau total inchise. Banda de 20m era destul de animata, multe statii prezente, deci intr-un cuvant eram toti acolo...HI!

Spre seara, timid, aud cateva statii in banda de 15m si mai timid fac cateva legaturi si in banda de 10m.



Am rata QSO-urilor buna in 20m, insa foarte proasta in benzile de 15 si 10m. Spre seara dupa o pauza de masa, unde m-am delectat cu tocanita de miel pregatita de YO8CLN -Ghita, la ceaun si un vin bun, ( pauza care a durat putin peste o ora si jumate), trec in banda de 40m. Aici propagare buna, liniste atmosferica, lucrez relativ usor cateva statii din JA, YB, HS, 9M2, 9M6 si multe statii din Europa.

In jur de ora 1, trec in banda de 80m, merge foarte greu, nu sunt obisnuit cu antena delat loop, foarte modesta fata de sistemul de antene verticale 4SQ. M-am linistit repede, dupa 60 de qso-uri in 80m, am trecut din nou in banda de 20m.  Banda de 20m era deschisa spre NA si SA.
Din pacate statiile din America de Nord, erau prinse intr-un party local, am lucrat foarte multe, insa fara de folos pentru YO DX HF CONTEST.

Duminica dimineata la ora 2, m-am bagat in pat si am inceput activitatea cu banda de 40m, la ora 6 (local).
A doua zi de concurs a fost una reusita, banzile  de 15 si 10m, au dat semne de viata, am reusit sa fac 100 qso-uri in 10m si aproape 180 in 15m.

16 ore am lucrat efectiv in YO DX HF Contest, unde am reusit 810 QSO-uri. 


Mi-am propus sa fac peste 1000 de QSO-uri, insa nu m-am adaptat cu antena pentru 80m, am simtit din plina lipsa 4SQ.


4SQ/ 80m ....Pregatitite de a fi ridicate.


Ma bucur ca l-am auzit pe N2YO- Ciprian si am reusit sa-l lucrez in concurs cu semnal foarte puternic atat in 40 cat si in 20m.

O experinta frumoasa pentru mine acest concurs YO DX HF, sunt multe lucruri care mai pot fi puse la punct, dar.... poate intram in normalitate intr-o zi, din viitorul mai apropiat sau mai indeparatat.


Felicit toti participantii din YO DX, multumesc de ospitalitate lui YO8CLN- Ghita si sotia d-na Lenuta!



Un material video din timpul concursului......


KH6LC si YQ6A





Imagini din timpul concursului...

AV2 antenna.

VHF EME SISTEM YO8CLN.

Elecraft K3.

Sistem comanda antene HF.


Comanda filtre M2.

Filtre M2.


YAGI OPTIBEAM OB 16-5. 

EME SISTEM YO8CLN.

ACOM 2000/ automatic.





73 de YO8SSB!

Niciun comentariu: